Måndag

Hannahs' don't like-list


1: KISSIE
Alltså ja, jag vet att det är lite uttjatat, men jag fattar helt enkelt inte vad det här är för en människa. Eller egentligen så börjar jag lista ut det. Kissie, är inget annat än en patetisk, blond, fejkleende bitch, som måste ha sjukt dålig självkänsla, så som hon trackar ner på andra. Väx upp säger jag bara.

2: Fjortisar
Ja, det här är också uttjatat, men jag ville bara lägga ner några egna ord och åsikter. Alltså, det finns ju fjortis, och så finns det fjortis. Jag har alltid tyck att benämmningen fjortis, mer varit en attityd, men sen jag börjat i stan har jag börjat förstå lite mera. För när man ser dessa foundationdränkta, söndertuperade små sakerna, skulle man nästan kunna spy. Snälla tjejer, kleta bort idominsalvan och visa er själva istället för att se ut som om det vore nån jävla mascerad.

3: Media
Ja faktiskt, för jag börjar bli så jävla trött på all bantningshysteri och "gå ner tio kilo" där och "börja ett sundare liv" här. Det är klart som fan man blir påverkad av allt som står i tidningarna och sägs i tv. Dagens ideal är sjukt, det är bara att inse det. Och när man hela tiden läser om nya bantningsmetoder och och vägar till "sundare liv", kretsar hela ens liv kring det till slut. Mer "var nöjd över dej själv"-propanda tack!

4: Svininfluensan
Jag tycker det har gått alldeles för långt med allt tjat om detta. Varje dag läser man om nya grejjer i tidningarna, om nya dödsfall och folk som insjuknat. Men vet ni vad? Jag tror mycket av allt som står är fejk. Jag tror nämligen såhär eller rättare sagt så är detta en hel del fakta; Sverige, har en skyldighet till Glaxo, (tillverkaren av sveriges vaxin), att om det skulle bli en pandemi, som det här från början såg ut att vara, då har vi en skyldighet att köpa vaxinet från dom.  Vilket kostar miljoner kronor. Därför, om staten nu inte skulle lyckas sälja allt vaxin vi köpt in, skulle det alltså bli ett miljonfiasko. Därav all hets i media. Det handlar alltså såklart om pengar, tror jag. Ingenting annat än pengar.

5: Brats
Okej, jag har absolut inget problem med folk som klär sej i märkeskläder eller följer modet. Helt ärligt kan jag tycka det är snyggt. Men vissa människors nedvärderande blickar är bara för mycket. Skaffa er ett liv.

Allt för mej snyggingar! :D




Kommentarer
Postat av: Christian

"Men vissa människors nedvärderande blickar är bara för mycket. Skaffa er ett liv. "



Ser inte du ner på dom som är brats litegrann då?

Dubbelmoral!

2009-11-16 @ 21:44:28
Postat av: hannah'

Nejnej, jag ser inte ner på dom, dom är bara lite patetiska :)

2009-11-17 @ 11:35:47
URL: http://esterosylvestero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0