Forts. Twilight

Okej, filmen börjar med att Bella pratar. Jag vet inte riktigt om vad, det var rätt så ointressant. Sen ser vi någon av "vampyrerna" döda ett rådjur eller en hjort eller liknande. Det tar faktiskt ovanligt lång tid att döda detta djur, om man tänker på att "vampyrerna" kan springa snabbare än blixten. Aja...

Bella har kommit fram till Gaffel, och träffar de nya kamraterna i skolan. Det är min första fråga. VEM vill bli kompis med en tjej som aldrig ler, aldrig vill hitta på något och gillar inte att ha kul? Ingen? Okej, men ändå så får Bella en massa ovanligt muntra människor sockerpiller till vänner. 
 
Då kommer vi också till mitt första problem med filmen. Dessa karaktärer är.... För att citera AlmightyMalachi: "lika mänskliga som Joseph Fritzls semestervideo". Alltså, jag redan 5 min in i filmen slutat att bry mig om vad som händer med dem.

Efter det så sitter de i matsalen och så kommer "vampyrerna" in två och två. (För det är ju så det går till när man går med vänner, alla går två och två, och om det är ojämnt så får den siste gå in ensam) Hela biosalongen drar efter andan när Edward kommer in, och jag tänker: "Jaha...?"

Det är mitt andra problem med denna film. Steph.... Författaren har varit så idiotisk, sånt indolent missfoster, så hon har skrivit att hälften av alla rollinnehavare ska vara omänskligt snygga och felfria. Men eftersom inga människor är det, så kan man inte låta bli att bli besviken när dessa "vampyrer" gör sin entré.

Sedan hoppar vi över några helt händelselösa scener och går till då Bella står på parkeringen och Edward står och kollar på henne av någon anledning. Ja, sedan är ju Bella nära på att bli mosad av en annan bil, men Edward använder sina "superkrafter" och räddar henne av någon anledning. Hon luktar väl gott. 

Sedan försvinner Edward i några dagar och Bella måste sura av någon anledning, för de har ju blivit så bra vänner.

Så fortsätter det till eftertexterna typ...

Bella blir nästan våldtagen och mördad, men Edward räddar henne, och hon får reda på att Edward är en vampyr. De är i skogen och han säger: "Du måste se hur vi ser ut i solljuset."

VART ÄR SOLEN?


VART, VART, VART?

forts. följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0